Az 1990-es években megszűnő magyar hajógyártásba lehelne új életet a kkv-k által frissen megalapított Magyar Hajótervező, Gyártó, Javító és Innovációs Klaszter.
Magyarországon 464 olyan település van, amely víz mellett helyezkedik el, ezekben 4,5 millió ember él, ez is bizonyítja, hogy hazánk számára fontos a vízi közlekedés - jelentette ki Csizmadia Norbert, a Nemzetgazdasági Minisztérium tervezéskoordinációért felelős államtitkára, aki szerint éppen ezért a szaktárca nagyon örült, amikor meghallotta a klaszter alapításának gondolatát.
Szerinte minden olyan város, ahol komoly szerepet kapott a vízi fejlesztés, komoly eredményeket ért el. Ilyen volt Barcelona, Lyon, vagy akár Regensburg, akik mind a kereskedelemben, mind a turizmusban, mind a rekreációban, mind pedig a közlekedésben "eredménnyel használják a vizet". Magyarországnak tehát van egy kék autósztrádája, amit nem használ ki - fogalmazott Csizmadia, aki szerint arra is lehet építeni, hogy a magyar flotta, illetve matrózképzés máig híres az egész világon.
HÓD Iparos Klaszter - Akkreditált Innovációs Klaszter minősítés előtt álló klaszter, melyben Dél-Alföldi régió cégei, vállalkozói tömörülek. A klaszterben elsősorban fémipari területre specializálódott, egyedi alkatrészeket, gépipari berendezéseket és fémmegmunkálási gépeket gyártó cégek tömörültek. A klaszter bővülésének köszönhetően mára már könnyűipari és vegyipari területen is egyaránt számos taggal rendelkezik.
iparos klaszter, alkatrész gyártás, ipari klaszter, egyedi alkatrészek gyártása, gépipari klaszter, gép gyártása, utángyártott alkatrészek, akkreditált innovációs klaszter, gépalkatrész